Wednesday, December 10, 2014

Kisah pengalaman mentor aridz ridzuan

Bismillah...sedikit coretan dari seorang mentor dalam tone excel. Salam sejahtera,Biar saya kongsi pengalaman saya. Mungkin anda mungkin fikirkan saya Internet Marketer yang hari- hari kerjaya mengadap laptop di rumah. Sebenarnya tidak, profesion tetap saya ialah seorang jurutera yang sudah berkhidmat selama 15 tahun. Akhirnya, tingkatan lima saya menyambung pelajar ke peringkat matrikulasi 2 tahun dan seterusnya ke peringkat ijazah sarjana muda (Mechtronics engineering) selama 3 tahun setengah. Selepas itu, saya terus bekerja sehingga sekarang, 15 tahun. Sudah 5 kali saya bertukar syarikat tetapi kerja tetap bahagian yang sama. Di tahun ke-15, baru saya merasa mendapat gaji sebanyak 5 angka. Kehidupan saya biasa- biasa sahaja, mungkin macam anda juga.Namun, saya telah bergiat online business sudah 10 tahun. Suka saya kongsikan sebelum membuat pendapatan di Toneexcel, income saya di dalam lingkungan RM3k - RM5.5k sebulan di Internet. Namun, semenjak 2 tahun lepas saya aktifkan diri di dalam Toneexcel, pendapatan Internet saya mencecah 5 angka dengan bisnes Tunetalk Toneexcel. Kini pendapatan semakin hari semakin meningkat dengan Tunetalk Toneexcel sedangkan saya hanya lakukan secara total daripada rumah sahaja di malam hari.Oleh itu, Lima belas tahun saya kerja engineer, baru merasa gaji 5 angka. Dua tahun saya all out bisnes online Tunetalk Toneexcel, sudah mencecah income 5 angka. Yang mana satu pilihan anda? Nak suruh anak belajar universiti , ambil engineering degree 5 tahun dan bekerja 15 tahun untuk gaji RM10 ribu sebulan atau daftarkan mereka dengan bisnes online Tunetalk Toneexcel dan buat secara online marketing selama 2 tahun secara sambilan untuk income RM10 ribu sebulan? Jangan terkejut, mereka tidak perlukan lagi PTPTN dan mungkin pendapatan mereka sudah mencecah 5 angka sebelum menjejakkan kaki ke menara gading.Begitulah kesenangan yang boleh mereka capai. Caranya, hanya dengan mengeluarkan modal sebanyak RM90 sahaja. Anda mungkin tidak nampak lagi apa yang saya katakan. Namun, InshaAllah, dalam setahun dua lagi anda akan rasa betapa bertuahnya merebut peluang ini.Oleh itu, hanya perlu buat steps mudah di bawah ini untuk mendapatkan kesenangan ini.Terima kasih.Jumpa lagi!Aridz

No comments:

Post a Comment